יום חמישי, 17 בדצמבר 2009

עולם הפרסום

פוסט זה מוקדש כמובן לסנדרה :-)

עדיין לא נתקלתי במשרד פרסום בנאורו ומסופקני אם יש.
"אנשי הקריאייטיב" פשוט מציירים על הקירות.



ישנם תשדירי מידע והדרכה בעיקר המועברים ברדיו המקומי ובשידורי ה TV המקומית (מי קולט אותם?). למשל, מודיעים שהגיע רופא א.א.ג.לאי או שיש צעדה WALK FOR LIFE.
עוד דרך לתקשר ולהפיץ מידע או להעביר מסר של חינוך לבריאות היא באמצעות שליחת מסרונים (SMS) לכלל משתמשי הסלולר. פעם, פעמיים ביום אני "מופצץ" במסרון חינוכי מ DIGICEL כדוגמת:
"Eat plenty of FISH – no oil as your body cries when you fry! Fried fish, unfriendly dish""Be diabetic wise eat LESS fatty, salty and sugary foods"
ומסרונים המאיצים להתקין רינגטונים וכד'.

בערוצי פיג'י ואוסטרליה הנקלטים בלווין יש כמובן פרסומות כמקובל.
המפרסמת העיקרית באי היא חברת הסלולר היחידה DIGICEL. בכלל יש להם שיטת שיווק אגרסיבית למדי. בהיותם מונופול הם יצרו מצב שלא ניתן להתקשר מהסלולים למספרים נייחים וכך זה מאלץ יותר ויותר אנשים להתחבר לסלולרי. כבר רואים לא מעט ילדים שמסתובבים עם סלולרי. הם אפילו השקיעו וצבעו חנויות וקיוסקים שמוכרים כרטיסי טוקמן שלהם. אני מכנה זאת "הקולוניאליזם החדש" (של תאגידים).
רק בחודש השני לשהותי באי ראיתי שהוקם לראשונה שלט חוצות באי, היחידי בינתיים. של...
כמובן.
אז זהו, מחלקת מדיה יכולה לצאת להפסקה ארוכה וללכת לדוג :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה