יום ראשון, 29 בנובמבר 2009

28/29-11-2009 סוף שבוע רגוע

שבת נעימה ורגועה. למרות תקוותי לא הוזמנתי לדיג והתעוררתי לי מאוחר, ברוגע. נסעתי לבית החולים להתחבר לאינטרנט ולהעלות את הבלוג לאתר BLOGGER שמקבל גם תמונות.
צילמתי קצת תמונות של בתים בדרך. מושך את העין במיוחד הבית שליד שדה התעופה שבעליו תלה על העץ שבחצרו מאות דיסקים שמנצנצים בשמש.
שבת היא יום השוק. ב CIVIC CENTER מנסים מעט אנשים למכור את מרכולתם הדלה בדוכנים מאולתרים.
אחרי בית החולים עברתי דרך הכלבו CAPELLE כדי לקנות כמה מצרכים ולאכול חטיף מהיר של דים סם. מתחילים כבר לקשט לכריסמס ולהשמיע שירי חג ברקע – כנראה כדי להתחיל את קדחת הקניות לקראת החג.
להפתעתי ולשמחתי גיליתי מול החנות חוף ממש נחמד, חול לבן ואיזור מים שקטים שמוגן ע"י זקיפי הסלע בעומק. כמעט מעין לגונה. שווה בדיקה. היום, לצערי, אני בלי בגד ים.
הדרך חזרה למלון בצד הזה של האי משופעת בצמחיה ירוקת עד. הצד המזרחי פחות מיושב והירוק העז מודגש יותר. אבל אין לטעות, זהו אי טרופי והצמחיה שופעת בכל מקום. בצידי הכביש ובכל חצר המון עצי FRANGIPANI עם פרחים יפים בלבן, צהוב וורוד. הפרחים משמשים לקליעת שרשרות לצוואר, נזרים וסתם לשים מאחורי האוזן.
ה PANDANUS מניבים אגוזים מיוחדים באשכולות.
עצי ה TOMANA הם היחידים שעשויים לשמש לייצור רהיטים או לבניה מכיוון שהם עמידים לטרמיטים. האגוז הגדול יכול לשמש למאכל אך בעיקר הפיקו ממנו בעבר שמן למאור וכיום מפיקים ממנו שמן שטוב למחלות עור. וכמובן המון עצי קוקוס, מטפסים ושיחים.
הייתם מאמינים שבשבת בערב נדבקתי מול הTV לתחרות מיס SOUTH PACIFIC (למי שבמתח – מיס פיג'י זכתה!)?
היום היפה הזה נגמר בגשם עז. ענני הגשם המתינו כל היום במזרח ובחרו להכנס בערב ולקלקל מסיבה במלון סביב הבריכה.
ביום ראשון בחרתי ללכת לשחות. החוף היפה מול הכלבו היה בשפל אז שיניתי כיוון ונסעתי לנמל סירות הדיג ANIBARE. מים עמוקים וצלולים, מוגנים ע"י שובר הגלים. נכנסתי עם מסיכה ושנורקל ולשמחתי ראיתי דגים טרופיים רבים במים. אמנם כמעט ואין אלמוגים אבל להקות דגים צבעוניים משוטטות בין סלעי שובר הגלים. על הסלעים מתרוצצים סרטנים והיום ראיתי עוד יצור חדש דמוי ראשן שמתרוצץ במהירות על הסלעים. לדעתי זהו סוג של סלמנדרה קצרת רגליים או מעין טריטון.
היום יש פעילות חריגה בנמל הדיג. ספינת מכולות הגיעה לאי. עקב תנאי הים לא ניתן היה לפרוק אותה בנמל הראשי (מול מסועי הפוספטים). הספינה הוסטה לעומק הים אל מול נמל הדיג. המכולות, שמגיעות במשאיות, נפרקות בעזרת מנוף נייד לאסדה שמשייטת לעומק, נצמדת לספינה ומנופי הספינה פורקים ממנה את המכולה. תהליך איטי מאד. למעלה משעה למכולה.

משעות אחר הצהרים יורד גשם ללא הפסקה. כבר מספר שעות. מזג האויר נעים ויש אפילו קרירות קלה. המזגן בחדרי סגור מזה מספר שעות ונעים לשבת בבגדים קצרים. דווקא בגשם אין לחות מעיקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה